2.11.2014

"FOUR FOUR TWO TÜRKİYE" YAZILARI-3


REAL BİR ADIM ÖNDE

Barcelona,yakın geçmişindeki sihirli futbolu arıyor.Bunu yakalamak içinse o "Güzel oyun"u yaratan sistemin dışına çıkmaya başladılar.Hem çok sık antrenör değiştiriyor hem de sansasyonal transferler yapıyorlar.Eski başarıları getiren oyuncuları ise yaşlanma ve performans düşüklüğü gibi etkenlerle boğuşuyorlar.Bir de bu başarıları o zamanların sistemiyle yakalamak istiyorlar.Ancak,"Tiki taka"nın bence ruhu olan "takım uyumu içerisinde kaybolmuş egolar"ını ve "haddimi bilirim,yıldızımı tanırım" durumlarını yakalamakta zorlanıyorlar ve bu sezon daha da zorlanacaklar.
  Messi yıllarca üzerine oyun planı kurulan adam oldu.Tiki takanın topu top olduğuna pişman olana kadar dürtüklenme sebebi;iş bitirici Messi'yi bulmak ve topun baş dönmelerini ağlardaki çakırkeyfliğe onun ayağından dönüştürmekti.Şimdi ise eski takımlarında aynı role alışmış Neymar ve Suarez,Messi ile nasıl bir üçlü oluşturacaklar?Bu çok önemli.Ayrıca Rakitic'in de yaşlanan Xavi ya da Iniesta'nın rolünü kaldırabileceğini sanmıyorum.Yeni defans ve kalecinin de sorun çıkarabileceğini düşünüyorum.
  Real Madrid ise daha rahat.İşleyen sisteme bazı dokunuşlar yapmakla yetindiler.En önemlisi Ronaldo'nun egosunu tatmin etmeyi sürdürerek,onun etrafında takımı şekillendirdiklerini düşünüyorum.Kroos,Rodriguez gibi oyuncuların önemli katkı yapacağını düşünüyorum.Bir avantajları da tüm futbol ömrü yüksek tansiyonlu takım ve liglerde geçmiş olan hocaları Ancelotti.

  Başarısız geçen bir kaç yılın ardından Barça taraftarının sabrı sınanacak.Son Şampiyonlar Ligi zaferi ise Real'in taraftar nezdine elini güçlendirecek.Nihayetinde şahsi kanım;bu sezon Real'in Barça'dan bir adım önde olacağı yolundadır.

Hiç yorum yok: