15.02.2012

TANRI KRALİÇEYİ KORUSUN

Hayatımın ilk sillesini yedim o gün..Yok yok,ilki değildi de en okkalısıydı galiba...Neyse...Anımsıyorum...Sanırım...

Ders arasından çalınmış özgürlüklerin,patlak topları tekmeleyerek tahvil edildiği günlerden biriydi.Teneffüssün bittiğini beynimize kazırcasına çınladı ders zili bahçede.Topu,doğrusu havası kaçmaya yüz tutmuş toptan geri kalanları,koltuğumun altına kıstırıp kalktım depara.(Sona kalanın topu da taşıdığı bir kuralımız vardı.Sona da hep ben kalırdım...Nedense ..!).
Hedef sınıf...Ama yok,önce tuvalete uğrayıp,façayı bir düzeltmeliyim.Eller suyu şöyle "Şapp!" diye çalmalı yüzüme.Sonra hafifçe kaldırmalıyım perçemimi.Malum sınıfa girilecek,yerimize oturulmadan önce yan gözle ve dudaklar hafiften tebessüme meyledilerek,sınıfın dilberi Aysel süzülecek.
Yaklaşıyorum sınıfa.Koridor boş.Nöbetçi öğretmen sesleniyor arkamdan "Hadisene evladım.Daha kaç zil çalacak derse girmen için.Hadi!".Hızla köşeyi dönüp,varıyorum kapıya.Utangaç bir "Tok,tok!" nidasını sınıfa selam durduruyorum.Ses yok içeriden.Az daha şiddetli bir vuruş ve içeriden kalın bir "Giriniz!" sesi yankılanıyor kulaklarımda.
Giriyorum.Yutkunuyorum."Aff..." dememe kalmadan,ensemde pişen bozanın habercisi bir "Şakk!" sesi dolduruyor sınıfı,gözlerimiyse şimşekler selamlıyor.Ne oldu demeye kalmadan ikinci Osmalı tokadıyla tanışıyorum.Bu seferki daha sertti.Kızaran yanağıma sorun da anlatsın size...Neden sonra anlıyorum suçumu.Meğerse Ahmet'in parasını çalmışım.Cevdet görmüşmüş beni.Öğle arasında Ahmet'in çantasını karıştırıyormuşum,el-ayak çekilmiş vakitte.Ahmet'in de çantasına sakladığı parası yokmuşmuş şimdi.Eh olağan şüpheli de ben oluyorum bu durumda.Hele ki mağduriyete uğrayan Ahmet,okula en çok bağışı yapan Mustafa Bey'in oğlu Ahmet olursa da hesap bu kadar şiddetli ve seri kesiliveriyor işte..

Aldığım ilk hayat dersiydi.Sonra sonra hızla sürgit etti bu ezberim.

A.B.D Irak'ı vuruyordu,okyanuslar aşarak.Çağdaş Avrupalılar,Bosna'da ikindi kahvaltısı ediyordu,müslüman kanı içerek...Tanrı kraliçeyi korusun...
Gözlüğün,şapkanın yerini,Sayın(1,2,3..!) Erdoğan alıyordu,demokrasi icabı.Türkiye çağ ne demek,yüz yıllar atlıyordu.Tanrı Kraliçeyi korusun...
Çift kaşarlı tostu Ahmet,köteği her daim ben yiyordum...Tanrı kraliçeyi korusun...
Fasit daireler çizerek Fener,Cimbom,Fener,Cimbom,Kartal şampiyon oluyordu...Üç büyükten geri kalanlar,sanki size ne oluyordu...Dua edin...Tanrı kraliçeyi korusun...Ne şikesi kardeşim,Fenev alnının akıyla şampiyon oluyordu .Tanrı kraliçeyi korusun.

Ha!Unutmadan.Öğretmenim,o parayı ben çalmadım.Lakin n'ediyim!Öğretmenim,Tanrı seni de Ahmetler'i de korusun...

Hiç yorum yok: